Вернуться на главную Російська версія Англійска версія
Офіційний портал
ТОП-10 досягнень Миколаєва 
        Миколаївська Міська Рада
28 квітня 2015
Офіційний портал Миколаївської Міської Ради
 
 

Інтеграція бібліотек у засоби масової інформації та соціальні мережі
На території міста будуть проводитись роботи з відлову безпритульних тварин
Власнику приміщення у будинку по вул. Інженерна, 2, м. Миколаїв Матвіїву Віталію Анатолійовичу
Про намір передати в оренду об’єкт комунального майна
Енегретична незалежність України

Чому зростають тарифи?

   продивиться всі оголошення
   Які гуртки чи секції відвідують ваші діти?
музичні

художні

спортивні

на це не вистачає коштів

не відвідують, адже в школі велике навантаження

   результати

ОРІДУ НАДУ

    Історія міста
    Сучасний Миколаїв
    Карта міста
    Фотогалерея
    Почесні громадяни Миколаєва
    Переможці щорічної загальноміської програми «Людина року» і «Городянин року»
    Реєстр топонімів міста Николаєва
    Архіви історії
    ТОП-10 досягнень Миколаєва
    Герої серед нас



ТОП-10 досягнень Миколаєва

1. Музей суднобудування і флоту

Музей суднобудування і флоту Музей суднобудування і флоту розташований у колишній будівлі штабу Чорноморського флоту, яка була побудована ще в 1794 році і є пам'ятником історії та архітектури кінця XVIII - першої половини XIX ст. У свій час в цьому самому будинку розміщувалася резиденція і канцелярії головних командирів ЧФ (1794-1900). Свого часу тут служили і проживали такі видатні історичні особистості, як адмірали М.С. Мордвинов, О.С. Грейг, М.П. Лазарєв, М.А. Аркас. Адмірали Ф.Ф. Ушаков, Ф.Ф. Беллінсгаузен, В.О. Корнілов, П.С. Нахімов і В.І. Істомін бували тут у справах служби.
Тільки в 1978 році було прийнято рішення розмістити саме тут музей суднобудування і флоту.
На сьогоднішній день музей суднобудування і флоту входить до списку 100 великих музеїв світу і є єдиним в Україні і на території колишнього СРСР. У музеї 12 залів і близько трьох тисяч музейних експонатів, які детально розповідають про історію вітчизняного кораблебудування та флоту від найдавніших часів (Київська Русь, часи козацтва) до сучасності. У музеї знаходиться більше 100 моделей кораблів XVIII-XX ст.
Одним з найцікавіших експонатів музею є діорама «Будівництво перших вітрильних кораблів на миколаївському Адміралтействі».
В експозиції - модель першого корабля миколаївської споруди, 46-гарматного фрегата «Святий Миколай» та флагманського корабля Чорноморської ескадри в Синопської битві «Імператриця Марія», побудованого в Миколаєві перед початком Кримської війни, броненосця «Потьомкін», спущеного на воду на Миколаївському адміралтействі в 1900 році і першого в світі підводного мінного загороджувача «Краб»; крейсера «Червоний Кавказ» і есмінця «Кмітливий», що пройшли героїчний шлях у роки Великої Вітчизняної війни; першої вітчизняної китобази «Радянська Україна» та науково-дослідного судна «Академік Сергій Корольов»; рудовоз «Зоя Космодем'янська» і контейнеровоза «Капітан Смирнов».

2. Миколаївська обсерваторія

Миколаївська обсерваторія Миколаївська обсерваторія - одна з найстаріших астрономічних обсерваторій Північного Причорномор'я. Вона була заснована в 1820 році з ініціативи адмірала Олексія Самуїловича Грейга, який з 1816 по 1833 р. був командувачем Чорноморським флотом і генерал-губернатором Миколаєва. Будівля обсерваторії і парк, закладений з часів заснування міста, також є архітектурним та історичним пам'ятником Миколаєва.
1 липня 1912 року Миколаївська морська астрономічна обсерваторія отримала статус Миколаївського відділення Головної Астрономічної обсерваторії в Пулково.
2 січня 1935 Миколаївська астрономічна обсерваторія була включена в мережу наукових установ Академії наук СРСР і стала Миколаївським відділенням Головної астрономічної обсерваторії Академії Наук СРСР в Пулково.
У 2001 році на честь нашого міста була названа одна з малих планет, яка одержала номер 8141 Nikolaev.
У квітні 2007 року обсерваторія потрапила в число об'єктів, які можуть претендувати на включення до Списку світової спадщини ЮНЕСКО. До складу пам'ятника входить територія обсерваторії площею 7,1 гектара, головна будівля обсерваторії як пам'ятник архітектури, старі і сучасні павільйони і споруди наукового і господарського призначення, парковий ландшафт і чавунна огорожа.

3. Розкопки стародавнього городища «Дикий Сад»

Розкопки стародавнього городища «Дикий Сад»Заселення півострова, на якому сьогодні розташований Миколаїв, почалося дуже давно. Вчені припускають, що перші люди з'явилися на наших землях в період пізнього палеоліту, тобто більше 15 тисяч років тому.
Археологічний пам'ятник «Дикий сад» - місце проживання людей періоду пізньої бронзи (1300 - 900 рр.. до нашої ери), так званих протокіммерійцев. Це єдине степове поселення тієї епохи, знайдене в Україні. Городище зародилося за 500 років до заснування грецького міста-держави Ольвії і проіснувало 300 років. «Дикий Сад» - єдиний зі збережених пам'яток чорноморського міста-порту часів легендарної Трої і Троянської війни.
«Дикий сад» був центром, який об'єднував населення степового Побужжя і південно-західного Причорномор'я. Городище було відкрито наприкінці 20-х років XX століття. На території поселення виявлені залишки оборонних, культових і господарських будівель. Основні знахідки склали уламки керамічного посуду, кістки тварин, залишки кам'яних фундаментів стін стародавніх приміщень, бронзовий посуд і знаряддя праці.

4. Миколаївський Яхт-клуб

Миколаївський Яхт-клуб Миколаївський Яхт-клуб - один з найстаріших в Російській імперії - був заснований в 1887 році завдяки ініціативній групі, що складається з ад'ютанта Головного командира Чорноморського флоту і портів Е.Н. Голікова, історика М.М. Аркаса і відомого діяча науки В.В. Рюміна.
Місце для будівництва Яхт-клубу було обрано у Спаську, який в ті часи був передмістям Миколаєва. Спаськ, Спаський сад, Спаське урочище, Спаське - під такими назвами був відомий велика ділянка землі на лимані.
Першими членами миколаївського яхт-клубу стали 66 осіб. Командорами яхт-клубу були відомі люди: ад'ютант Головного командира Чорноморського флоту і портів Е.Н. Голіков, командир миколаївського порту С.П. Тиртов, історик і композитор М.М. Аркас.
Численні перемоги спортсменів у перегонах самого престижного рівня зробили миколаївський яхт-клуб авторитетної школою в Радянському Союзі і в усьому світі. Саме завдяки яхтсменам, закритие для іноземців місто знайшло міжнародну популярність.
Звідси, з миколаївського яхт-клубу, почала свою навколосвітню подорож яхта «Ікар». Відважний капітан, почесний громадянин м. Миколаєва Борис Немирів і його команда 325 діб знаходились у відкритому морі, подолавши шлях у більш ніж 31 тис. миль.
Ось уже багато років поспіль яхтсмени всій Україні прибувають до Миколаєва, щоб взяти участь у щорічній екологічної парусній регаті імені Сергія Шаповалова.

5. Миколаївський кораблебудівний інститут

Миколаївський кораблебудівний інститут Національний університет кораблебудування імені адмірала С.О. Макарова (колишній МКІ) - унікальний за своєю спрямованістю й досягненнями навчальний заклад. Поряд з Ленінградським кораблебудівним інститутом він був одним з двох кораблебудівних вузів на весь колишній Радянський Союз.
18 вересня 1920 в Миколаєві розпочалися заняття в індустріальному технікумі, до складу якого увійшли такі відділення: суднобудівне, механічне, електротехнічне та будівництва доріг. У 1926-1927 навчальному році індустріальний технікум реорганізується в кораблебудівний технікум зі збільшенням терміну навчання - з трьох до повних чотирьох років. У 1930 році, після об'єднання з суднобудівним факультетом Одеського політехнічного інституту, він був перейменований в Миколаївський кораблебудівний інститут (МКІ). Рішенням уряду СРСР у 1949 році МКІ було присвоєно ім'я адмірала Степана Осиповича Макарова (1849 - 1904) - уродженця Миколаєва, відомого вченого, кораблебудівника, флотоводця. МКІ - НУК знають і цінують у всьому світі.
Роль Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова в історії вітчизняного суднобудування та суднобудівного освіти надзвичайно велика. Не можна сьогодні уявити суднобудування України без його головного наукового та освітнього центру - НУК імені адмірала Макарова.
З 1920 року, з початку діяльності як вищого навчального закладу, МКІ-НУК підготував понад 50 тисяч випускників. Серед них - видатні вчені, керівники найбільших підприємств у галузі суднобудування і іншого профілю, діячі в галузі державного управління.
Зараз у НУК навчаються близько 14000 студентів, серед яких на очній формі - більше 8000.

6. Верфі на Інгулі та Бузі - колиска вітчизняного суднобудування

Верфі на Інгулі та Бузі - колиска вітчизняного суднобудування Перша суднобудівна верф Миколаєва виникла, як відомо, раніше самого міста і послужила основою для його розвитку.
Верф на Інгулі була побудована за наказом видатного державного діяча і полководця Г.А. Потьомкіна (1739-1791) під безпосереднім керівництвом М.Л. Фалєєва. Вона була закладена у гирлі Інгулу, на лівому березі, при його впадінні в Бузький лиман. У листуванні Потьомкіна вона називалася по-різному: Нова верф, Інгульська, Усть-Інгул, Верф на Інгулі. З 1790 року, коли верф і місто були офіційно визнані урядом, верф стали називати в документах Миколаївським адміралтейством. Згодом верф називалася коротко - Адміралтейство, тобто місце казенного державного суднобудування і ремонту судів.
З розвитком капіталізму в Росії казенне Адміралтейство, не справляючись з програмою будівництва суден для Чорноморського флоту, було віддано в 1911 р. приватній компанії і, по суті, побудовано заново. Верф отримала нову назву – «завод Руссуд», на ім'я акціонерного Російського суднобудівного товариства, яке володіло верф'ю.
На території Миколаївського адміралтейства, що знаходилось на правому березі Інгулу, за межами «Руссуд», розташувалися майстерні нових заводів, що отримали назви «Рем суд» і «Тем вод». Перший завод займався ремонтом суден («Рем суд» - по моді того часу), а другий - трубочний і електромеханічний завод (скорочено «Тем вод») - виготовляв трубки і детонатори для снарядів і мін. У 1920 р. заводи «Руссуд», «Рем суд» і «Тем вод» об'єдналися в одне підприємство – «Тремсуд» «Трестморського суднобудування». Згодом це об'єднання отримало назву завод імені 61 комунара – в пам'ять про комунарів, розстріляних денікінцями біля стіни заводу.
З розвитком російської броненосного суднобудування виникла необхідність побудови в Миколаєві нових, більш потужних заводів. З XIX століття на піщаному березі Бузького лиману, вгору від морського порту, почалося будівництво суднобудівного, механічного та ливарного заводів, що належали акціонерному бельгійському товариству з головною конторою у Брюсселі.
По назві товариства заводи також отримали назву «Наваль». Проте в народі їх називали Французьким заводом, оскільки багато осіб з управління, майстри і кваліфіковані робітники були бельгійцями і говорили по-французьки.
Майже одночасно на сусідній ділянці побудували Чорноморський механічний і котельний заводи «Товариства механічного виробництва в Південній Росії». Завод в основному мав випускати машини і котли для судів і кораблів, що будувалися в Миколаєві для Чорноморського флоту. У 1908 р. цей завод влився в завод «Наваль».
Після революції завод «Наваль» отримував різні невдалі назви.
В даний час цей завод перетворився на сучасне суднобудівне підприємство, зване Чорноморський суднобудівний завод.
Вершиною гордістю миколаївських корабелів – були чорноморські авіаносці «Київ», «Мінськ», «Новоросійськ», «Баку» і найпотужніший корабель для ВМФ Росії - важкий авіаносний крейсер «Адмірал флоту Кузнецов».

7. Миколаївська «Зоря-Машпроект» - лідер українського газотурбобудування

Миколаївська «Зоря-Машпроект» - лідер українського газотурбобудуванняУ Миколаєві є унікальне підприємство ДП «Науково-виробничий комплекс газотурбобудування« «Зоря»-«Машпроект».
7 травня 1954 року вийшла Постанова Ради Міністрів СРСР про створення Південного турбінного заводу. Завод спеціалізували «на виробництво дослідних і серійних газотурбінних установок, в першу чергу для кораблів Військово-Морських Сил». Над створенням нової галузі працювали кращі інженерні уми радянської науки.
Наказом Міністерства промислової політики України від 2 листопада 2001 року «Виробниче об'єднання «Зоря» та «Науково-виробниче підприємство «Машпроект» об'єднані в єдине державне підприємство «Науково-виробничий комплекс газотурбобудування« Зоря»-«Машпроект».
За більш ніж півстоліття виробничої діяльності комплекс виготовив і перевірив успішної експлуатацією понад 30 типів головних і прискорювальних корабельних та суднових газотурбінних енергетичних установок. Ними обладнано більш ніж 29% газотурбінних кораблів світового флоту. Двигуни підприємства становлять 33% сумарної потужності двигунів морських транспортних засобів.
За технічним потенціалом, рівнем наукоємності продукції, що випускається та кадрового складу це підприємство можна порівняти з такими всесвітньо відомими компаніями, як «Siemens», «General Motors», «MAN», «Rolls-Royce», «General Electric». Саме завдяки миколаївському заводу Україна входить до п'ятірки країн світу, які здатні самостійно виробляти таку технологічно складну продукцію, як газові турбіни та обладнання для обслуговування газових магістралей.

8. Авіаносці, побудовані в Миколаєві

Авіаносці, побудовані в Миколаєві Авіаносець «Адмірал Кузнєцов» побудований / спущений в 1985р. Він може надавати підтримку підводним човнам, що несуть балістичні ракети, надводним кораблям і морській ракетоносній авіації російського флоту. Корабель може вражати надводні, підводні та повітряні цілі. Площа льотної палуби складає 14 700 квадратних метрів і льотна палуба оснащена розташованою під кутом 12 градусів злітно-посадковою смугою. Льотна палуба обладнана аерофонішерамі. Два підйомника доставляють авіатехніку з ангара на льотну палубу.
Авіаносець «Адмірал Кузнєцов» є єдиним справжнім авіаносцем, який коли-небудь стояв на озброєнні російського військово-морського флоту.
«Адмірал Кузнєцов», з мінімальним терміном служби, використовувався тільки для випробувань нових літаків. Російський флот практично не має досвіду роботи з авіаносцями.
На авіаносці планувалося розмістити понад 50 одиниць авіаційної техніки.
Побудований у 1970-х роках в Миколаєві авіаносець «Київ» китайці перетворили на розкішний готель Радянський авіаносець «Київ», побудований в 1970-х в Миколаєві, Китай перетворив на розкішний готель. Авіаносець гідно відслужив на Північному флоті СРСР. Ніс бойову службу в Атлантиці і на Середземному морі.
Але в 1993 році Росія, якій після розпаду СРСР і дістався авіаносець, корабель списала і роззброїла, оскільки грошей на ремонт і експлуатацію не вистачало.
Потім Росія вирішила його продати. На списаний авіаносець покупець знайшовся - Китай. На початку 1994 року його відбуксирували в Циньхуандао, де переобладнали, як було оголошено офіційно, під музей.
Але, по суті, авіаносець перетворився на розважальний атракціон. У вересні 2003 року «Київ» відбуксирували в Тяньцзінь, де він став частиною тематичного військового парку. Зараз авіаносець - розкішний готель. Вже проводяться останні роботи з декорування номерів. Скільки коштуватиме ніч перебування в авіаносці-готелі, його власники поки не розголошують.
Місце перебування «Києва» залишається тим же - парк в Тяньцзінь. Так що поки на авіаносці довжиною 273 м і шириною 53 м продовжують гратися діти і дорослі любителі військово-морської техніки.
«Варяг» (до 19 червня 1990 року - «Рига», з 2008 року - «Shi Lang») - важкий авіанесучий крейсер, проект 1143.6, розроблений в Невському проектно-конструкторському бюро під керівництвом В. Ф. Анікіева. 21 серпня 1985 року зарахований до списків кораблів ВМФ і 6 грудня 1985 року закладено на Чорноморському суднобудівному заводі в Миколаєві (заводський № 106), спущений 25 листопада 1988 року.
У 1993 році за договором між Україною і Росією «Варяг» відійшов Україні. У 1992 році при 67% технічної готовності будівництво було призупинено, корабель був законсервований і в квітні 1998 року проданий китайській компанії Chong Lot Travel Agency Ltd за $20 млн. із заявленою метою переобладнання його на плавучие казино.
Буксирування корабля тривала 627 днів. На початку 2008 року корабель отримав ім'я «Shi Lang», на честь китайського полководця, що було пізніше спростоване міністерством оборони КНР, і бортовий номер «83». В даний час крейсер знаходиться на інспекції й ремонті в сухому доці військово-морської бази в місті Далянь. Плани Народно-визвольної армії Китаю щодо авіаносця залишаються невизначеними. Аналітики обговорюють ряд можливостей: введення в дію або використання як бази для тренувань.
З 2002 року авіаносець був розміщений на суднобудівному підприємстві в Даляні. Раніше Китай ніколи офіційно не заявляв, що веде ремонт авіаносця. Однак, згідно з повідомленням низки джерел, на поточний момент внутрішня частина корабля практично повністю відновлена. Корпус і палуба також відремонтовані. На початок червня 2011 року були завершені роботи з установки РЛС. В цілому можна констатувати, що роботи з приведення в робочий стан авіаносця «Варяг» завершуються. Ходові випробування корабля планується розпочати в кінці цього року.
ВМС КНР планують використовувати «Варяг» як навчальний авіаносець для знайомства з тактикою їх бойового застосування та освоєння технологій, необхідних при будівництві власних кораблів цього типу.

9. Миколаїв - місто наречених

Миколаїв - місто наречених Миколаїв - місто наречених: про це знає кожен житель обласного центру. А славою міста наречених Миколаїв зобов'язаний своєму засновнику - князю Григорію Олександровичу Потьомкіну.
Миколаїв був заснований в кінці XVIIІ століття як місто, в якому будуть будувати кораблі. На будівництво верфі та міста стали збирати з усієї країни чоловіків - майстрових, військових, моряків. Крім того першими жителями міста стали особисті кріпаки князя Потьомкіна, які раніше проживали в міста і селах Україні та Білорусі.
Так вже повелося, що з самого заснування міста його основними мешканцями були чоловіки. Через хронічний брак жінок одружувалися навіть на зовсім ще юних особах. Більшість чоловіків були холостяками, і траплялося, що жителі мимоволі просто втікали від невпорядкованого життя Миколаєва, що будуєтся.
Щоб утримати напівпідневольних будівельників міста і верфі, князь Потьомкін вирішив дати чоловікам можливість обзавестися сім'ями і пустити коріння в Миколаєві. А так як у місті незаміжніх жінок не можна було знайти вдень з вогнем, Григорій Олександрович розпорядився масово привозити найкрасивіших дівчат і жінок з довколишніх сіл і міст.
Масові весілля проходили по неділях. Трохи пізніше ці весільні заходи отримали назву по імені призвідника - «потьомкінські весілля», а його дітище - місто Миколаїв - набув статусу «місто наречених».
10 вересня 2010 урочисто відкрили пам'ятник нареченій, який є яскравим нагадуванням про те, що Миколаїв - місто наречених.

10. Миколаївський зоопарк - кращий в Україні

Миколаївський зоопарк - кращий в Україні Наш зоопарк був заснований міським головою Миколою Павловичем Леонтовичем як приватний Акваріум 26 квітня 1901 року.
Миколаївський зоопарк в 1993 році першим серед зоопарків України був прийнятий до Європейської Асоціації зоопарків і акваріумів (EAZA). Він бере участь у 18 Європейських програмах розведення рідкісних видів (ЕЕР), входить до Євро-Азіатської регіональної асоціації зоопарків і акваріумів (ЕАРАЗА), до Міжнародної Системи Обліку Тварин (ISIS). У травні 2003 року Миколаївський зоопарк першим із зоопарків України прийнято до Всесвітньої асоціації зоопарків і акваріумів (WAZA).
Миколаївський зоопарк володіє однією з найбільших колекцій тварин в Україні. В даний час колекція нараховує більше ніж 400 видів і понад 3000 екземплярів тварин, з них близько 80 видів занесено до Міжнародної Червоної книги. У зоопарку перебуває понад 50 видів тварин, яких в Україні можна побачити тільки тут.
31 травня - 4 червня 2011 Миколаївський зоопарк вперше брав щорічну конференцію Євро-Азіатської регіональної асоціації зоопарків і акваріумів (ЕАРАЗА).

ОБНОВЛЕНО 16.01.2015


Герої серед нас

Звернення громадян


   Ремонт комунальних доріг
Сьогодні, 28 квітня, дві бригади дорожників виконують ремонтні роботи на вул. Московській, від...
   Про тарифи на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються споживачам ДП «НВКГ «Зоря»-«Машпроект»
МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ РІШЕННЯ   24 квітня 2015 &nb...
   Про організацію пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування №№ 22, 36, 39, 41, 77, 80 у м. Миколаєві ДОКУМЕНТ
МИКОЛАЇВСЬКА МІСЬКА РАДА ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ РІШЕННЯ   24 квітня 2015 &...
   Сьогодні до 15:00 не буде води у центральній частині міста
Шановні миколаївці! 28.04.2015 р. з 9:00 до 15:00 у зв'язку з виконанням невідкладних аварійно...
   Мешканці Матвіївки підтримали Всеукраїнську акцію з прибирання та благоустрою
Жителі мкр. Матвіївка підтримали Всеукраїнську акцію «Зробимо Україну чистою» та 25 квітня вийшли н...
   У Заводському районі пройшов суботник
25 квітня у Заводському районі пройшов загальноміський суботник. У заходах взяли участь  ...
   У білому халаті фронтовими дорогами: лікар Лев Карнаш залишив підпис на рейхстазі, а днями відзначив сторічний ювілей
У білому халаті фронтовими дорогами: лікар Лев Карнаш залишив підпис на рейхстазі, а днями відзнач...
   Юрій Гранатуров: «Миколаївський муніципальний колегіум - гордість нашого міста»
Сьогодні, 27 квітня, у Миколаївському художньому академічному російською драматичному театрі відбул...
   У дитсадку № 87 діти батьки та вихователі висадили дерева
У нашому місті є зелений затишний куточок, який розташований у мікрорайоні Ракетне Урочище&...
   На головній вулиці міста звучатиме духовий оркестр!
За сприяння Миколаївського міського голови та за договором про співпрацю між управлінням з пит...
   Вдові ветерана Великої Вітчизняної війни Павла Костянтиновича Іщенка встановили новеньку газову плиту за рахунок місцевого бюджету
80-річна Ніна Іванівна Іщенко, вдова ветерана Великої Вітчизняної війни, стала вже дванадцятим...
   Адміністрація Ленінського району стежить за дотриманням прав дітей
Службою у справах дітей адміністрації Ленінського району проводяться перевірки навчальних закладів...

 

Важлива інформація для громадян, вимушених залишити свої оселі